scherpschieten - targetting op Linkedin

Hoe beter u weet hoe uw doelgroep in elkaar zit, hoe beter wij kunnen targetten.

U wilt tenslotte bij de juiste doelgroep onder de aandacht komen en niet bij iedereen.

LATEN WE EEN KORTE TEST DOEN​

Open LinkedIn eens, op uw mobiel of desktop, en kijk op de tijdlijn eens naar de 2e update van bovenaf gezien. Die waar ‘promoted’ bij staat.

Is die relevant voor u?

Zo ja, dan heeft de adverteerder de targetting op orde. 

Zo nee, dan is het geldverspilling.

scherpschieten is beter dan hagel

alleen tonen aan diegenen voor wie het bedoeld is

Er zijn veel campagnes op LinkedIn die naar een verkeerde doelgroep gestuurd worden.

Kijk zelf maar eens in de tijdlijn, u komt advertenties tegen die totaal niet aansluiten bij u. U bent helemaal niet de doelgroep.


Vaak is er bij dit soort campagnes voor gekozen om een zo groot mogelijk publiek te bereiken in plaats van een juist publiek.

Oftewel er is gekozen voor kwantiteit boven kwaliteit. Dat doen wij niet.

Wij willen de advertenties alleen tonen aan die mensen voor wie het bedoeld is.

Wij noemen dat ook wel scherpschieten. Dan schiet je gericht en als het raak is is het ook raak.

Binnen LinkedIn kunnen we een hele specifieke doelgroep samenstellen per campagne.
Dat samenstellen, ook wel targetten genoemd, leidt tot een doelgroep (audience).

LinkedIn biedt de mogelijkheid om op heel veel criteria te targetten. Eigenschappen van de organisatie of de persoon.

We kunnen targetten op geslacht, leeftijd, geografie (per provincie, per land, per regio), functie, titel, bedrijfsgrootte, sector , senioriteit etc… maar ook op specifieke interesses zoals groepen waar mensen lid van zijn.

Maar we kunnen ook lijsten uploaden van specifieke organisaties of personen waar u specfiek op wilt targetten of juist niet. 

En dan hebben we ook nog look-a-like audiences waarbij we nieuwe doelgroepen bepalen op basis van bestaande klanten. 

En retargetting op mensen die uw website hebben bezocht of uw video advertentie voor bijvoorbeeld 25% hebben bekeken, etc….

 

zullen we samen eens kijken?

Benieuwd of wij uw specifieke doelgroep ook kunnen vinden?

Plan een gratis advies call in en we laten het u zien!