Advertentie opmaak

Een goede visual bij LinkedIn Advertenties bestaat uit een aansprekende afbeeldingen in de juiste maatvoering, valt op en is duidelijk qua boodschap.

Maar de opmaak van een advertentie bestaat uit meer!

HET GAAT OM HET TOTAAL PLAATJE​​

Plaatje - praatje - call-to-aCTION

Een standaard advertentie op LinkedIn verschijnt in de tijdlijn van de getargette doelgroep en staat tussen alle andere updates.

Er alleen staan is dus niet voldoende. De advertentie moet aanspreken qua boodschap en beeld maar moet ook tot een actie leiden. 

Oftewel, de doelgroep moet getriggerd worden door de advertentie en doorklikken naar de landingspage.

 

Bij het opmaken van LinkedIn Ads maken wij altijd verschillende uitingen die naast elkaar draaien bij een campagne. A/B testing noemen we dat.

We gebruiken verschillende afbeeldingen met daarop verschillende uitingen, verschillende teksten die bij de afbeeldingen getoond worden en ook verschillende call-to-actions.

Door vervolgens de resultaten van de verschillende advertenties te monitoren kunnen we de optimale advertentie kiezen die we vervolgens meer gaan inzetten.

 

Er is geen gouden regel, wel data en ervaring

Ondertussen hebben wij na honderdenadvertenties wel geleerd wat wel of niet werkt. Dus wij passen deze kennis en ervaring toe wanneer wij uw advertenties opmaken.

 

Benieuwd?

Benieuwd welke advertentie het goed doen en welke niet? Wij tonen u graag onze resultaten uit het verleden. Voorbeelden van wat wel werkt en wat niet bleek te werken.

 

Plan een gratis advies call in en we laten het u zien!